توجه! قیمت ها تنها تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه معتبر می باشند و سال جدید قیمت ها افزایش خواهد داشت

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال روشی نوین برای افزایش درآمد

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

مشاوره رایگان با متخصصین داچه

خرید اقساطی

خرید اقساطی

کاتالوگ کاملا قسطی

تماس تلفنی مستقیم

تماس تلفنی مستقیم

تماس مستقیم و فوری

گفتگوی آنلاین

گفتگوی آنلاین

مشاوره رایگان با متخصصین داچه

انچه در این مقاله می خوانید

بازاریابی دیجیتال روشی نوین برای افزایش درآمد تمامی کسب و کار ها می باشد.

در این مقاله سعی داریم شما را با نقش بازاریابی دیجیتال در افزایش درآمد آشنا کنیم. امروزه به دلیل گسترش فضای مجازی در جهان و افزایش تعداد کاربران اینترنتی، پتانسیل زیادی برای بازاریابی دیجیتال یا همان (Digital Marketing) ایجاد گردید زیرا شرکت ها موظف به انجام فعالیت های تجاری خود از طریق اینترنت شده اند. به علاوه به خاطر نوآوری و تغییرات متعددی که در فناوری و توسعه اینترنت به وجود آمده، بازاریابی دیجیتال رونق بسیاری پیدا کرده است. 

بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین و جدیدترین روش های بازاریابی در دنیاست.

در بازاریابی دیجیتال شما میتوانید با صرف هزینه ای بسیار کمتر از تجارت سنتی، سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید. امروزه به دلیل گسترش اینترنت در جهان تعداد کاربران اینترنتی در حال افزایش است. این امر باعث شده پتانسیل زیادی برای بازاریابی دیجیتال یا همان (Digital Marketing) ایجاد گردد زیرا شرکت ها موظف به انجام فعالیت های تجاری خود از طریق اینترنت شده اند.

 به علاوه به خاطر نوآوری و تغییرات متعددی که در فناوری و توسعه اینترنت به وجود آمده ، بازاریابی دیجیتال رونق بسیاری پیدا کرده است. به طور خلاصه بازاریابی دیجیتال از یک مرکز هزینه به یک مرکز سود تبدیل شده است.

بازاریابی دیجیتال چیست ؟

بازاریابی دیجیتال عبارت است از فرایند ایجاد روابط مفید به صورت دو طرفه با مشتریان به منظور نشر تبلیغات از طریق فعالیت های اینترنتی همچنین در بازاریابی دیجیتال هر دو طرف می توانند ایده ها, کالاها و خدمات خود را به صورتی که اهداف هر دو محقق شود، مبادله کنند. 

اگر تعریف جامع تری بخواهیم می توان گفت: فرایند تطبیقی، فناوری محور که توسط آن مشتریان و سایر افراد مرتبط جهت ارتباط، ارائه و حفظ ارزش ها برای همه ذینفعان، از آن استفاده می کنند.

بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصول بازاریابی دیجیتال

1- اهداف تجارت خود را باید مشخص کنید.

 یک استراتژی بازاریابی به چگونگی دستیابی به هدف مورد نظر بستگی دارد.در نتیجه،شما باید به درستی هدف و قصد تان را تعریف کنید زیرا تاثیر زیادی بر موفقیت یا شکست شما میگذارد.

2- از تیم های خلاق برای ارزیابی و شناسایی فرصت های جدید استفاده کنید.

 ضروریست که تیمی را برای شناسایی فرصت های پیش رو  و اجرای برنامه های سنجش توانایی کسب و کار های جدید اختصاص دهید .

انواع بازاریابی دیجیتال:

 1- بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimization (سئو)

از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال، سئوی کلمات کلیدی است. در این جا، شما پس از اینکه برای کسب و کار و برند خود وب سایت ایجاد می کنید با مجموعه ای از اقدامات برنامه ریزی شده رنکینگ وب سایت خود را بهبود می بخشید سئو با ابزارهای مخصوصی توسط متخصصان صورت گیرد.

2- بازاریابی محتوا

این نوع بازاریابی با سئو پیوند عمیقی دارد. طوری که در مواقعی نمیتوان آنها را از هم جدا کرد. در واقع برای بهبود دادن به سئو سایت باید از محتواهای  پس آن دو در ارتباط و مقابل هم قرار دارند.

3- بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و اشتیاق مردم به این شبکه ها در سال اخیر رشد زیادی داشته است . به گونه‌ای که کمتر کسی را مشاهده میکنیم که در این شبکه ها عضویت نداشته باشد .همین موضوع باعث می شود که بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین روشهای بازاریابی دیجیتال باشد.

4- تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی به گونه‌ای است که شما با پرداخت هزینه به سایت های پربازدید این امکان را دارید تا تبلیغ مربوط به وب سایت خود را در این سایت قرار دهید.طوری که هر بار کسی روی تبلیغات شما کلیک کند, شما باید به سایت مورد نظر مبلغی را پرداخت کنید.

5- بازاریابی ویروسی

یکی دیگر از شیوه های بازاریابی دیجیتال  بازاریابی ویروسی است که با کمک شبکه های اجتماعی انجام می شود. کسب و کار و شما باید به صورت یک اپیدمی دهان به دهان شود و در بین مردم بچرخد که به این بازاریابی بازاریابی دهان به دهان هم  می گویند.

6- کاتالوگ دیجیتال

یکی از جدیدترین و بهترین روش های بازاریابی دیجیتال ، کاتالوگ مارکتینگ می باشد. با ایجاد یک کاتالوگ دیجیتال می توانید به راحتی و با هزینه بسیار پایین، به معرفی کالا و خدمات خود بپردازید

هدف های بازاریابی دیجیتال:

  1. افزایش درآمد و خرید و فروش کالا و خدمات برای تجارت ها.
  2. شناخت هدف و نیاز مشتریان و پیدا کردن راهکارهایی همسویه این نیازها و اهداف.
  3. شناخت کامل به عناصر بازاریابی دیجیتالی و تعیین استراتژی مفیدی که منجر به فروش و سود دهی میشود.
  4. استفاده از فناوری ها تعاملی برای ایجاد روابطی مفید بین مشتریان و کسب و کارها.
  5. به وجود آوردن اعتماد  با مشتریان و مدیریت و ایجاد ارتباط قوی.

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال:

از اهمیت بازاریابی دیجیتال می‌توان به بررسی عملکرد تبلیغات آن اشاره کرد یعنی وقتی که کسی تبلیغات ما را بر عهده می گیرد شاید بتواند آمار مشاهده وب سایت را به ارائه نماید اما به هیچ عنوان نمی تواند ثابت کند که تبلیغ ما به فروش تبدیل می شود.

یکی از اهمیت های بازاریابی دیجیتال این است که ما می توانیم فرم های اطلاعات تماس را به تبلیغات پیوست کنیم. 

این عملکرد مزیت هایی را به دنبال دارد که آن را می‌توان  به 3 قسم تقسیم کرد:

  1. به ما می گوید که چه تعداد از افراد به روشی که ما انتخاب کرده ایم با تبلیغ درگیر شده‌اند.
  2. این  توانمندی را میدهد که آنها را به لیست تلفن و ایمیل خود اضافه نماییم.
  3. این کار فرصتی به ما می دهد تا بتوانیم مشتری راغب را تعقیب کنیم و تلاش کنیم که سرنخ ها را به فروش تبدیل کنیم.

نقش تبلیغات در بازاریابی دیجیتال(تبلیغات اینترنتی)

تبلیغات نقش به سزایی در بازاریابی و دنیای تجارت دارند در بین شیوه های  بازاریابی دیجیتال تبلیغات اینترنتی یکی از پرکاربرد ترین هاست.

مشکلات تبلیغات در بازاریابی سنتی

 تبلیغات در بازاریابی سنتی مشکلات متعددی را در پی دارد.از مشکلات آن می‌توان به زمانبر بودن و هزینه بالایی که دارد اشاره کرد. همچنین برای تبلیغات سنتی به نیروی انسانی زیادی نیاز است.

 برای مثال اگر بخواهید تجارت خود را تبلیغ کنید نیاز به یک تیم تبلیغاتی دارید تیم متخصص به شما کمک می کند که تراکتها و بنرهای تبلیغاتی خود را به چاپ رسانید و آنها را در سراسر شهر پخش ویا نصب کنید.

بازاریابی دیجیتال
Digital Marketing1

 چگونگی تبلیغات در بازاریابی مدرن

شما می توانید تبلیغات خود را از طریق سایت های پربازدید و شبکه های اجتماعی  انجام دهید.

با بهینه سازی  هزینه‌های کسب و کار خود و همچنین صرفه جویی در وقت گرانبهایتان می توانید بهترین نتیجه را از تبلیغات برند خود بگیرید.

مشکلاتی که در تبلیغات  سنتی هست را تبلیغات مدرن ندارند زیرا شما دیگر نیازی به نیروی انسانی بسیار زیادی ندارید و  فقط با استفاده از یک مدیر تبلیغاتی یا حتی خودتان به آسانی با استفاده از یک بستر اینترنتی تبلیغات تجارت خود را انجام می دهید.

شرکت های تبلیغاتی اینترنتی خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند‌.

در ادامه با خدمات متعددی که شرکت های تبلیغاتی برای بازاریابی های دیجیتال در نظر گرفته‌ اند آشنا می شویم:

  1. محتواهایی مفید و سئو شده تولید میکنند. 
  2. پادکست یا پاد بخش تولید میکنند .
  3. انیمیشن و تیزر هایی در راستای افزایش درآمد ساخته میشود . 
  4. کاتالوگ های دیجیتال به منظور  کاهش هزینه ها منتشر میشود. 
  5. بنرهای ثابت و متحرک طراحی میکنند.

به عنوان مثال کاتالوگ دیجیتال داچه  ابزاریست که به کسب و کار شما کمک می کند تا نمایش حرفه ای تری از خدمات و محصولات خود برای مشتریان راغب تان داشته باشید.

همچنین داچه نمایشگاهی را تحت عنوان نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال داچه به منظور سهولت مشتریان در یافتن محصولات و خدمات تاسیس کرده است.

در کاتالوگ دیجیتال تعدادی از خدمات تبلیغاتی نامبرده هم استفاده میشود.

کاتالوگ دیجیتال داچه قابلیت هایی نظیر:

۱- ایجاد کردن جستجوی محصولات

۲- امکان ارتباط با مشتریان از طریق تماس تلفنی و… 

۳- پخش پادکست صوتی 

۴-پخش ویدیو و تیزر در اسمارت کاتالوگ 

و …  وجود دارد. برای مشاهده ویژگی های کاتالوگ دیجیتال کلیک نمایید

بازاریابی دیجیتال
نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال داچه

جمع بندی

لازم است در آخر بدانیم که :

به دلیل نیاز امروزه کسب و کارها به ارائه محصولات و خدمات خود در یک بستر اینترنتی باید از رفتار و افکار مشتریان شناخت صحیحی داشته باشیم .

همچنین  اقداماتی جهت جلب توجه آنها انجام دهیم. پیش نیاز این عملکرد فضا و ابزارهای موجودی است که درباره آن بحث کردیم.

چیزی که قصد داشتیم در این مقاله بگوییم این است که به جای بازاریابی سنتی بهتر است که بیشتر کسب و کارها به بازاریابی مدرن روی آورند.

 بعلاوه یادگیری اصول بازاریابی دیجیتالی، همراه دانش به تجربه نیاز دارد.

علم بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است به همین دلیل بازاریابان باید دانسته ها و دانش خود را به روز رسانی کنند.

با توجه به اینکه مشتریان امروزه به تبلیغات مستقیم به ویژه بیلبوردها و تبلیغ های تلویزیونی بدبین شده اند،  برای به نمایش گذاشتن توانمندی های بازاریابی دیجیتالی بهترین زمان است.

مقالات مرتبط

مقالات دیگر در زمینه کاتالوگ دیجیتال

خانه کاتالوگ دیجیتال داچه طراح کاتالوگ هوشمند دیجیتال در ایران
نقش کاتالوگ دیجیتال در دنیای دیجیتال مارکتینگ
کاتالوگ آنلاین

"*" indicates required fields

در صورت تمایل توضیحات بیشتر را در اینجا وارد کنید