توجه! قیمت ها تنها تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه معتبر می باشند و سال جدید قیمت ها افزایش خواهد داشت

کاتالوگ دیجیتال یک فایل PDF بی ارزش نیست

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

مشاوره رایگان با متخصصین داچه

خرید اقساطی

خرید اقساطی

کاتالوگ کاملا قسطی

تماس تلفنی مستقیم

تماس تلفنی مستقیم

تماس مستقیم و فوری

گفتگوی آنلاین

گفتگوی آنلاین

مشاوره رایگان با متخصصین داچه

کاتالوگ دیجیتال یک فایل PDF بی ارزش نیست. یک ابزار بازاریابی است

فرض کنید که شما یک شرکت تولید کننده مواد غذایی هستید و قصد دارید در نمایشگاه بین المللی شرکت کنید و محصولات خودتون را به نمایش بگذارید . اولین ابزار بازاریابی و معرفی شما ، کاتالوگ چاپی است و بدون اون فقط شما یک غرفه دار ساده خواهید بود و شاید قصد دارید از یک فایل pdf استفاده کنید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که کاتالوگ دیجیتال یک فایل PDF بی ارزش نیست.

اگر قصد دارید فقط 30 محصول عرضه کنید ، باید حداقل یک کاتالوگ 30 صفحه ای در اختیار بازدید کنندگان در نمایشگاه قرار بدید .  پس قطعا نیاز به طراحی و چاپ کاتالوگ دارید . یک استعلام قیمتی ساده برای کاتالوگ 30 صفحه ای بگیرید. کاتالوگ شما با طراحی و چاپ ، هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان برای شما خواهد داشت  و قراره این کاتالوگ بین هزاران بازدید کننده توزیع بشه. البته حتی 10 درصد این تعداد بازدید کننده ، مشتریان احتمالی شما هم نخواهند بود و بعد از مدت کوتاهی کاتالوگ شما هیچ کاربردی ندارد. 

 

پس راه کار جلوگیری از این همه هزینه چیست ؟

کاتالوگ دیجیتال کاتالوگیه که با یک سوم هزینه کاتالوگ های چاپی طراحی و ساخته میشه ، صفحات نامحدودی داره و به هر تعداد مخاطبی که دوست دارید از طریق سامانه پیامکی ، Qrcode و تمامی شبکه های اجتماعی مانند وب سایت ، لینکدین ، اینسستاگرام ارسال میشه ، بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی ، حتی برای مشتریان برون مرزی با زبان های متفاوت.

با توجه به افزایش قیمت کاتالوگ های چاپی، بسیاری از شرکت ها به دنبال یافتن راهی جایگزین بودند تا بتوانند با استفاده از آن، هزینه های تبلیغات چاپی را کاهش دهند و یکی از این راه ها  استفاده از کاتالوگ pdf است.  شما بدون پرداخت هزینه می توانید یک کاتالوگ با نسخه pdf ایجاد کنید و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

ویژگی های کاتالوگ pdf

  • تهیه سریع و آسان

تولید فایل pdf بسیار آسان است. پس از طراحی، با انتخاب گزینه تبدیل فایل به pdf  و یا استفاده از پرینت نسخه pdf می توانید یک فایل کاتالوگ pdf تولید کنید. این مورد در ویندوز های جدید، نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد.

  • امکان ارسال رایگان

  •  

راه های ارسال فراوانی برای یک کاتالوگ pdf وجود دارد

1- ارسال از طریق شبکه های مجازی

یکی از راه های ارسال کاتالوگ pdf، شبکه های مجازی می باشند. در شبکه های مجازی با قرار دادن لینک کاتالوگ pdf و ارسال برای مشتریان خود، کاتالوگ را در اختیار آنان قرار می دهید

2- ارسال از طریق قرار دادن در سایت و وبلاگ

یکی دیگر از روش های ارسال کاتالوگ pdf، قرار دادن لینک کاتالوگ در سایت و وبلاگ می باشد. در این روش مشتری با کلیک بر روی لینک مورد، کاتالوگ pdf  برای مشتری دانلود می شود

3- ارسال از طریق پنل پیامک

یکی دیگر از راه های ارسال کاتالوگ pdf، استفاده از سامانه های پیامکی می باشد و با ارسال لینک از طریق پیامک برای مشتریان خود می توانید کاتالوگ pdf خود را ارسال نمایید 

 

  • قابلیت نمایش در تمامی دستگاه ها

یکی از بهترین ویژگی های کاتالوگ pdf، نمایش در تمامی دستگاه های مورد استفاده، بدون نیاز به نصب برنامه خاصی می باشد. 

  • ویرایش صفحات

ویرایش کاتالوگ pdf تولید شده توسط توسط برخی از نرم افزار ها مقدور می باشد. نرم افزارهایی نظیر adobe pdf, Nitro pdf و … به راحتی مقدور بوده و المان های متعددی نظیر قیمت، مشخصات و … را می توان تغییر داد

  • امنیت صفحات

یکی از مشکلات فایل های pdf، ویرایش فایل توسط مشتریان و استفاده از طراحی برای کسب و کار خود می باشد که این مورد با قفل امنیتی pdf، که در برخی از نرم افزارهای تخصصی وجود دارد مقدور می باشد

 

کاتالوگ دیجیتال pdf

با توجه به افزایش تقاضای کاربران نسبت به کاتالوگ pdf، لزوم هوشمند سازی و امکانات جدید امری بدیهی می باشد. شرکت های بسیاری در این زمینه وارد عمل شدند که یکی از آنها، شرکت Adobe می باشد و با ایجاد برنامه Indesign  امکانات بسیاری را برای کاتالوگ های pdf بوجود آورده است. 

در مقاله ای مجزا نحوه تولید کاتالوگ دیجیتال PDF  را برای شما توضیح خواهیم داد.

کاتالوگ دیجیتال PDF، تفاوت بسیار بزرگی با کاتالوگ pdf دارد و آن هم لینک گذاری در کاتالوگ می باشد. بدین شکل که شما به راحتی با کلیک بر روی گزینه مورد نظر به صفحه مربوطه منتقل می شوید. 

 

کاتالوگ دیجیتال pdf، یکی از بهترین ابزارهای معرفی محصولات و خدمات می باشد. با این محصول مشتری به راحتی می تواند به صفحه مورد نظر خود منتقل شده و اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده نماید.

امکانات کاتالوگ دیجیتال PDF

1- انتقال محصول به صفحه محصول در وب سایت

2- انتقال به صفحه مورد نظر مشتری در کاتالوگ

3- امکان ثبت نام مشتری در سایت از طریق لینک به بخش ثبت نام

4- امکان اتصال در درگاه پرداخت

و … کلی امکان دیگر که همه این موارد با لینک مستقیم در بخش هوشمند سازی کاتالوگ دیجیتال pdf  مقدور می باشد.

 

نمونه کاتالوگ PDF

نمونه های متعددی از کاتالوگ pdf وجود دارد. در این نمونه ها، تمام ویژگی ها به نوع طراحی بستگی دارد و فرایند هوشمند سازی کامل مشابه می باشد.

شرکت های فراوانی وجود دارند که در زمینه کاتالوگ دیجیتال pdf فعالیت می نمایند و همه نمونه کاتالوگ های PDF این شرکت ها، از نظر فنی یکسان بوده و فقط از نظر طراحی متفاوت می باشند.

 

با توجه به مطالب گفته شده می توان بیان نمود که کاتالوگ دیجیتال PDF نسبت به کاتالوگ های چاپی مزیت رقابتی ویژه ای دارد.

1- صرفه جویی در هزینه چاپ

2- صرفه جویی در ارسال کاتالوگ

3- امکان ویرایش کاتالوگ

کاتالوگ دیجیتال یک فابل PDF بی ارزش نیست
کاتالوگ دیجیتال یک فابل PDF بی ارزش نیست

اما نباید از بزرگترین مشکل موجود در کاتالوگ دیجیتال pdf  غافل شد و آن هم ارسال مجدد کاتالوگ ویرایش شده برای مشتری است

معمولا برای بازاریابی، ماهانه هزینه های فراوانی پرداخت می شود و در قبال این هزینه های ماهانه، اطلاعات مشتری شامل مشخصات و میزان علاقه به کالا یا خدمت شما جمع آوری می شود. به صورت معمول و پس از طی چند ماه بازاریابی، اطلاعات بسیاری از مشتریان جمع آوری می شود و کاتالوگ دیجیتال pdf، برای مشتریان ارسال می گردد.

مشکلات کاتالوگ دیجیتال pdf

یکی از مشکلات بزرگ در استفاده از کاتالوگ pdf، صرف زمان و هزینه ارسال مجدد کاتالوگ ویرایش شده است. موارد بسیاری از قبیل تغییر قیمت، ارتقای محصول و … شما رو ملزم به ویرایش کاتالوگ می کنه و به همین دلیل مجبور به ارسال مجدد آن، به تمامی مشتریان سابق خود می باشید. 

یکی دیگر از مشکلات کاتالوگ های pdf، عدم امکان نمایش پادکست صوتی و تیزر های تبلیغاتی می باشد و برای اجرای آنها نیاز به نصب adobe flash player دارید که استفاده از آن منسوخ گردیده است.

کاتالوگ دیجیتال یک فایل  PDF  بی ارزش نیست ، بلکه می تونه یک ابزار بازاریابی ، یک وب سایت یا یک ویترین فروشگاهی آنلاین همیشه فعال باشه .

اما معرفی کاتالوگ دیجیتال به همین جا ختم نمیشه .

کاتالوگ دیجیتال ویژگی های منحصر به فردی رو به مجموعه شما اضافه می کند. زمانی که کاتالوگ شما توسط مشتریانتان باز میشود  شرکت شما توسط یک گوینده حرفه ای معرفی می شود. در صفحه معرفی محصولاتتان پادکست های صوتی و تیزرهای تبلیغاتی شما برایشان نمایش داده می شود تا به درک مناسبی از محصول شما دست پیدا کنند.

با ساخت یک صفحه اختصاصی راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی مشتری به راحتی با شما در ارتباط خواهد بود

شماهده کاتالوگ دیجیتال  باعث بالاتر رفتن افزایش بازدید سایت و سئوی اورگانیک می شود. 

کاتالوگ دیجیتال این امکان رو به شما میده تا بتونید یک سایت فروشگاهی آنلاین مثل دیجی کالا داشته باشید.  

مقالات مرتبط

مقالات دیگر در زمینه کاتالوگ دیجیتال

خانه کاتالوگ دیجیتال داچه طراح کاتالوگ هوشمند دیجیتال در ایران
نقش کاتالوگ دیجیتال در دنیای دیجیتال مارکتینگ
کاتالوگ آنلاین

"*" indicates required fields

در صورت تمایل توضیحات بیشتر را در اینجا وارد کنید